↓
Автор Pavlenko | 19 января 2010 | Коментарів: 0 | Переглянуто 35027
Рубрика: Уроки колегам біологам / Уроки для 8 класівРозробки уроків до теми “Вступ” для 8 класу
Урок 1
Тваринний світ – складова частина природи. Різноманітність тварин та їх класифікація. Мета. Освітня. Почати формувати знання учнів про зоологію як науку, про її основні завдання; розкрити те, що тваринний світ – складова частина природи; ознайомити із загальними ознаками тварин, різноманітністю тваринного світу та його класифікацією. Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати біологічні науки та їхні завдання; ознаки подібності та відмінності тварин з організмами інших царств; уміння логічно мислити та робити висновки. Виховна. Виховувати бережливе ставлення до тварин та сприяти екологічному вихованню. Тип уроку. Засвоєння нових знань. Форма уроку. Синтетична. Місце уроку в навчальній темі. Поточний. Методи і методичні прийоми: 1. Інформаційно- рецептивний: а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником. б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН. Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом. 2. Репродуктивний. Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань. 3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання. Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення. 4. Візуальний: складання схем. 5. Релаксопедичний: психологічне розвантаження. Міжпредметні зв ́язки: ботаніка, історія. Матеріали та обладнання: малюнки, таблиці, м\мдошка. Основні поняття та терміни: зоологія, систематика, автотрофи, гетеротрофи, еукаріоти, систематичні категорії. ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів. Повторити знання учнів із 7 класу про: - царства живої природи; - основні ознаки живого; - науку “біологію рослин”; - її основні завдання; - класифікацію рослин. ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. Повідомити тему, мету та завдання уроку. ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу. Зоологія – наука про тваринний світ, будову та процеси життєдіяльності тварин їх поширення та значення на планеті. Тваринний світ – складова частина живої природи. Розповідь про різноманітність тварин та їх класифікацію: На планеті відомо 1,5 млн видів тварин, їх поділяють на типи, типи на класи… Розповідь про систематику та систематичні категорії, про необхідність класифікації тварин. Розповідь про історію зоологічної науки. ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі. Робота з підручником, запис у зошит основних понять, термінів та їхніх визначень. V. Узагальнення та систематизація знань. Систематизувати знання учнів про тваринний світ як складову частину природи та основи класифікації тварин. VІ. Підведення підсумків уроку. VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання. Урок 2 РОЛЬ ТВАРИН у ЖИТТІ ЛЮДИНИ Мета. Освітня. Продовжити формувати знання учнів про тваринний світ; ознайомити з роллю тварин у природі, господарській діяльності та житті людини. Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати тварин між собою, їх корисне чи шкідливе значення; розвивати пам’ять, увагу, уяву, емоції, уміння логічно мислити та робити висновки. Виховна. Виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища та живих організмів, які в ньому мешкають. Тип уроку. Засвоєння нових знань. Форма уроку. Синтетична. Місце уроку в навчальній темі. Поточний. Методи і методичні прийоми: 1. Інформаційно- рецептивний: а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником. б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН. Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань. 2. Репродуктивний. Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань. 3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання. Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення. 4.Сугестивний: застосування різних видів мистецтва. 5.Релаксопедичний: психологічне розвантаження. Міжпредметні зв ́язки: біологія рослин, медицина. Матеріали та обладнання: малюнки, таблиці, м\м дошка. Основні поняття та терміни: екологічне мислення, біосфера, фауна, моніторинг, еволюція. ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів. Повторення знань про царства живої природи та порівняння царства Тварин з царствами Рослини і Гриби. Тварини і Рослини Спільне 1. Мають клітинну будову. 2. Еукаріоти. 3. Життєві процеси (обмін речовин, живлення, дихання, виділення, розмноження, ріст). Відмінне 1. Ззовні від мембрани є тоненька оболонка – глікокалікс 1. Мають тверду клітинну стінку поверх мембрани. 2. У клітинах відсутні вакуолі з клітинним соком та хлоропласти 2. Клітини мають вакуолі з кл. соком та хлоропласти. 3. Гетеротрофні організми 3. Автотрофні організми. 4. Більшість активно рухаються. 4. Тропізми. 5. Обмежений ріст. 5. Необмежений ріст. Тварини і Гриби Спільне 1. Мають клітинну будову. 2. Еукаріоти. 3. Життєві процеси (обмін речовин: живлення, дихання, виділення, розмноження, ріст). 4. Мають речовину – хітин. 5. Відсутність хлорофілу. 6. Гетеротрофи. 7. Наявність в обміні речовин – сечовини. 8. Запасають глікоген. Відмінне 1. Ззовні від мембрани є тоненька оболонка – глікокалікс. 1. Мають тверду клітинну стінку поверх мембрани. 2. Більшість активно рухаються. 2. Прикріплений спосіб. 3. Обмежений ріст. 3. Необмежений ріст. ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. На сьогоднішньому уроці ми повинні з’ясувати, що у природі не існує “корисних” чи “шкідливих” тварин, а всі вони необхідні компоненти екологічних систем і вилучення будь-якого виду неминуче призведе до порушення рівноваги в природі. Повідомити тему, мету та завдання уроку. ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу. 1. Тварини входять до ланцюгів живлення. 2. Беруть участь в утворенні осадових порід (крейди, вапняку) та ґрунтоутворенні. 3. Без них було б неможливе запилення квіток. 4. Тварини – санітари довкілля. Вони переробляють рештки рослин, трупи та екскременти тварин, очищують водойми. 5. Тварини – джерело продуктів харчування для людини. 6. Сировина для промисловості. 7. Помічники людини в господарстві. 8. Хижі є регуляторами чисельності інших тварин. 9. Деякі (їздці, сонечка…) використовуються при розробці біологічного способу боротьби з шкідниками. 10. Прикрашають побут людини та задовольняють найвишуканіші смаки. 11. Комірні кліщі, мишовидні гризуни шкодять запасам харчових продуктів. 12. Паразитичні тварини завдають шкоди здоров’ю людини. 13. Гризуни, квіткоїди, брунькоїди, кліщі завдають шкоди врожайності культурних рослин. 14. Отруйні тварини загрожують життю людини. ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі. Прослухати повідомлення та розповіді учнів про значення тварин у природі та житті людини (із власного досвіду). V. Узагальнення та систематизація знань. VІ. Підведення підсумків уроку. VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання. Подібні публікації:
|
||||||||||||
Корисна інформація ↓
|
Реклама ↓
На сайті знайшли ↓
|