↓
Автор Pavlenko | 31 января 2010 | Коментарів: 0 | Переглянуто 45560
Рубрика: Уроки колегам біологам / Уроки для 8 класівРозробки уроків до теми “Земноводні” (8 кл.)
Урок 1
Загальна характеристика класу Земноводні. Сезонні явища у житті. Мета. Освітня. Почати формувати знання учнів про наступний клас типу Хордові – Земноводні; розкрити особливості будови та процесів життєдіяльності цих тварин у зв’язку з двома середовища- ми існування – водою та грунтом. Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати біологічні об’єкти між собою, уміння спостерігати та робити відповідні висновки; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення. Виховна. Виховувати бережливе ставлення до земноводних тварин, проводити просвітницьку роботу з приводу корисного значення жаб на відміну від негативного ставлення людини до них. ![]() Тип уроку. Засвоєння нових знань. Форма уроку. Синтетична. Місце уроку в навчальній темі. Вступний. Методи і методичні прийоми: 1. Інформаційно- рецептивний: а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником. б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН. Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом. 2. Репродуктивний. Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань. 3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання. Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення. 4. Візуальний: складання схем. 5. Сугестивний: застосування різних видів мистецтва – вірші. 6. Релаксопедичний: психологічне розвантаження. Міжпредметні зв ́язки: біологія рослин, історія, література. Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, м\м дошка. Основні поняття та терміни: земноводні, амфібії. ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів. ![]() Експрес – тести. 1. До хрящових риб належать: а) манта; б) осетер; в) лящ; г) горбуша; д) катран. 2. Людиною штучно розводяться: а) короп; б) латимерія; в) тріска; г) оселедець; д) щука. 3. Плавального міхура не мають: а) карась; б) горбуша; в) акула; г) скат; д) лосось. 4. Яке серце у риб: а) трубчасте; б) двокамерне; в) трикамерне; г) відсутнє. 5. Прохідними рибами є: а) річковий окунь; б) атлантичний осетер; в) короп; г) горбуша; д) скат-хвостокіл. ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. Сьогодні ми повинні дати загальну характеристику земноводним тваринам і порівняти їх із вивченими рибами. ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу. Розповідь про клас Амфібій: ![]() - кількість видів – 4 000 видів; - покриви; - рух; - зовнішня і внутрішня будова; - органи чуттів; - сезонні явища. ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі. З’ясувати ускладнення у будові тіла жаб у порівнянні з рибами. Робота із підручниками, біля дошки з таблицями та матеріалами м\м дошки. V. Узагальнення та систематизація знань. VІ. Підведення підсумків уроку. VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання. Урок 2 Особливості процесів життєдіяльності та поведінки. Лабораторна робота №12 “Порівняння скелетів земноводних та риб”. Мета. Освітня. Продовжити формувати знання учнів про земноводних тварин; ознайомити із особливостями процесів життєдіяльності; розкрити функціонування систем внутрішніх органів та поведінку. Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати процеси життя земноводних з іншими вивченими тваринами, уміння спостерігати та робити висновки та узагальнення; розвивати логічне мислення, пам’ять, емоції, увагу та уяву. ![]() Виховна. Виховувати бережливе ставлення до земноводних тварин, сприяти формуванню природоохоронних поглядів відносно цих тварин; переконати учнів у зміні негативного відношення до жаб. Тип уроку. Засвоєння нових знань. Форма уроку. Синтетична. Місце уроку в навчальній темі. Поточний. Методи і методичні прийоми: 1.Інформаційно- рецептивний: а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником. б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН; в) практичний: виконання лабораторної роботи. Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом. 2.Репродуктивний. Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань. 3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання. Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення. 4.Сугестивний: застосування різних видів мистецтва. 5.Релаксопедичний: психологічне розвантаження. Міжпредметні зв ́язки: біологія рослин, історія, література. Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, м\м дошка. Основні поняття та терміни: уростиль, воронячі кістки. ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів. Заповнити схему. ![]() ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. Повідомити тему, мету та завдання уроку. ![]() Поставити проблемне запитання: - чому земноводні дуже повільні тварини? На це питання ми повинні дати відповідь, вивчивши опорно-рухову систему. ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу. Розповідь про особливості процесів життєдіяльності жаби: - рух, ріст; - дихання; - живлення; - виділення; - розмноження… ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі. Виконання лабораторної роботи “Порівняння скелетів земноводних і риб”. ![]() V. Узагальнення та систематизація знань. VІ. Підведення підсумків уроку. VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання. Урок 3 Різноманітність земноводних. Роль земноводних у екосистемах, їх значення для людини. Охорона земноводних. Мета. Освітня. Закінчити формувати знання учнів про земноводних тварин; ознайомити із різноманітністю земноводних у природі; визначити роль цих тварин у екосистемах та значення для людини; особливу увагу звернути на земноводних, які охороняються. Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати живі організми між собою; уміння визначати корисне і шкідливе значення тварин та їх роль у житті людини. ![]() Виховна. Виховувати бережливе ставлення до земноводних тварин; намагатись переконати учнів у хибних уявленнях про негативність жаб у природі. Тип уроку. Засвоєння нових знань. Форма уроку. Синтетична. Місце уроку в навчальній темі. Заключний. Методи і методичні прийоми: 1.Інформаційно- рецептивний: а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником. б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН. Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом. 2.Репродуктивний. Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань. 3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання. Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення. 4.Сугестивний: застосування різних видів мистецтва. 5.Релаксопедичний: психологічне розвантаження. Міжпредметні зв ́язки: історія, біологія рослин, література. Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, м\м дошка. Основні поняття та терміни: амфібії, саламандра, тритон, резонатори, амбістома, амфіума, ропуха, черв’яга. ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів. Вставити пропущені слова: - У самців деяких видів жаб розвиваються парні особливі мішки ………., що можуть роздуватися і підсилювати звук. Завдяки голосному кваканню ………. , самки легко знаходять місця…….. . Запліднення у земноводних …….. . Із відкладеної ікри незабаром виходять личинки ……… .Дихають вони ……… .У міру росту в них виникають ………., а згодом ………. кінцівки. Зрештою вони перестають живитися і відбувається ……….. . ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. ![]() Навіщо ж нам такі тварини? Повідомити тему, мету та завдання уроку. ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу. Різноманітність земноводних: - ряд Безхвості: жаби, ропухи, квакші, … - ряд Хвостаті: тритони, саламандри. - Ряд Безногі: черв’яги, рибозмій. ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі. Значення земноводних: ![]() - беруть участь у колообігу речовин на планеті; - знищують комах, які завдають шкоди (мух, комарів…); - є базою живлення для інших тварин (птахів…); - у деяких країнах жаб вживають у їжу люди; - джерело для отримання отрут для медицини; - є об’єктами лабораторних досліджень. V. Узагальнення та систематизація знань. До Червоної книги занесені: саламандра плямиста, тритон альпійський і карпатський, ропуха очеретяна, жаба прудка… VІ. Підведення підсумків уроку. VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання. Подібні публікації:
|
||||||||||||
Корисна інформація ↓
|
Реклама ↓
На сайті знайшли ↓
|