Пошук:
Автор Pavlenko | 8 января 2010 | Коментарів: 0 | Переглянуто 9033
Рубрика: Уроки колегам біологам / Уроки для 9 класів

Фізіологічні основи мовлення.

Фізіологічні основи мовлення.

Мета.
Освітня. Продовжити формувати знання учнів про вищу нервову діяльність людини; ознайомити з особливостями мовлення як другої сигнальної системи, показати роль мови у мисленні людини.
Розвиваюча. Розвивати уміння виділяти головне у матеріалі, що вивчається; уміння логічно мислити та робити відповідні висновки.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до організму людини та її здоров’я.

Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Форма уроку. Комбінований.
Місце уроку в навчальній темі. Поточний.

Методи і методичні прийоми:
1. Інформаційно- рецептивний:
а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником, з муляжами, з мультимедійною дошкою.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН.
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.
2. Репродуктивний.
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно- пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4. Візуальний: складання схем або таблиць.
5. Сугестивний: застосування різних видів мистецтва – вірші, музика.
6. Релаксопедичний: фізкультхвилинка, психологічне розвантаження.

Міжпредметні зв ́язки: література.
Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, м\м дошка, комп’ютер.


ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.

Повторити знання учнів про головний мозок людини та тварин:
- які відділи мозку у людини розвинуті найбільше7
- чому істот без кори не можна нічому навчити?
- Яку роль грає кора – сіра речовина?
Бесіда про ВНД:
- яка діяльність є основою роботи мозку?
- що являється компонентами ВНД?
- чи є подібність між ВНД тварин і людини?
Дати відповіді на запитання:
- які властивості ВНД вищих ссавців вплинули на розвиток ВНД людини?
(Відповідь. Утворення складних умовних рефлексів, здатність до утворення міцних умовних рефлексів на основі орієнтувального рефлексу, елементи конкретного мислення у людиноподібних мавп).
- Які особливості рефлекторної діяльності кори головного мозку людини?
(Відповідь. У людини утворюється набагато більше умовних рефлексів, утворюються вони швидше і більш міцні, багато утворюється рефлексів на слово, здійснення умовних рефлексів контролюється свідомістю, кожний умовний рефлекс – це фізіологічне і психічне явище).


ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Перш ніж повідомити тему, мету та завдання уроку провести бесіду проблемного характеру та прослухати спів птахів або послухати їхні імітаційні звуки:
- яку роль грають ці звуки в житті птахів?
- чи реагують тварини на слово?
- чим відрізняється сприймання слів тваринами і людиною?
Подумати над словами О.С.Пушкіна, який писав: “Мысль! Великое слово! Что же и составляет величие человека, как не мысль!»


ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.

Бесіда про першу і другу сигнальні системи та їх особливості.
Бесіда про функції слова:
- слово – умовний подразник;
- слово – основа формування понять;
- слово – засіб спілкування.
Бесіда про мову як основу мислення:
- розвиток мови в історії становлення людини;
- центри мови в головному мозку.
Розповідь про мислення.

ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі.

Заповнити таблицю про І і ІІ сигнальні системи.

V. Узагальнення та систематизація знань.

Мова – специфічна форма спілкування. Це озвучена думка, властива лише людині. Слово становить другу, суто людську сигнальну систему, яка дає змогу позначати і узагальнювати через словесні символи різні явища дійсності та їхні взаємозв’язки.

VІ. Підведення підсумків уроку.

VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання.
скачать dle 10.3фильмы бесплатно


Подібні публікації:
Розробки уроків до теми “Виділення” для 9 кл. Розробки уроків до теми “Виділення” для 9 кл.
Виділення. 1. Виділення. Регуляція кількості води в організмі. 2. Будова сечовидільної системи. 3. Функції сечовидільної системи....
Розробки уроків до теми “Земноводні” (8 кл.) Розробки уроків до теми “Земноводні” (8 кл.)
Земноводні 1. Загальна характеристика класу Земноводні. Сезонні явища у житті. 2. Особливості процесів життєдіяльності та поведінки. Лабораторна...
Загальна характеристика типу Членистоногі Загальна характеристика типу Членистоногі
Загальна характеристика типу Членистоногі...
Риси пристосованості птахів до польоту Риси пристосованості птахів до польоту
Риси пристосованості птахів до польоту...
Загальна характеристика класу Птахи Загальна характеристика класу Птахи
Загальна характеристика класу Птахи. Особливості життєдіяльності птахів...
Навігація ↓
Реклама ↓
Статистика ↓
bigmir)net TOP 100

free counters
Реклама ↓
На сайті знайшли ↓