↓
Автор Pavlenko | 30 ноября 2009 | Коментарів: 0 | Переглянуто 12066
Рубрика: Уроки колегам біологам / Уроки для 8 класівЗагальна характеристика типу Членистоногі
Загальна характеристика типу Членистоногі
Мета. Освітня. Розширити знання учнів про безхребетних тварин; ознайомити із загальною характеристикою типу Членистоногі, із особливостями їх організації та процесів життєдіяльності. Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати будову та життя тварин між собою, їх пристосованість до різних умов існування; уміння давати відповідну характеристику тваринам, які вивчаються. Виховна. Виховувати бережливе ставлення до живих організмів оточуючого середовища, до всього живого довкілля. Тип уроку. Засвоєння нових знань. Форма уроку. Синтетична. Місце уроку в навчальній темі. Вступний. Методи і методичні прийоми: 1. Інформаційно- рецептивний: а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником. б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН. Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом. 2. Репродуктивний. Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань. 3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання. Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення. 4. Візуальний: складання схем. 5. Сугестивний: застосування різних видів мистецтва – вірші. 6. Релаксопедичний: психологічне розвантаження. Міжпредметні зв ́язки: географія, палеонтологія, геологія. Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, м\м дошка. Основні поняття та терміни: членистоногі, хітин, панцир, зовнішній скелет, гемолімфа, линяння. ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів. Методом фронтальної бесіди повторити знання учнів про вивчені типи червів: Плоскі, Круглі, Кільчасті. ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. Щоб перейти до вивчення нового типу ми повинні з’ясувати деяку проблему: - чому даний тип має таку назву, чи відповідає вона їхній будові? - чим спільні кільчасті черви і членистоногі? [/b] ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу. Розповідь про особливості організації членистоногих тварин: - поширення у різних середовищах існування; - зовнішня будова тіла; - відділи тіла; - покриви тіла; - порожнина тіла (змішана); - системи внутрішніх органів; - система залоз внутрішньої секреції, гормональне керування. [b]ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі. Робота з роздатковим матеріалом, з мультимедійною дошкою, з таблицями: - розгляд форми тіла членистоногих тварин; - особливості зовнішнього вигляду; - характер руху представників різних класів. V. Узагальнення та систематизація знань. Тіло членистоногих складається із сегментів неоднакової будови, подібні сегменти утворюють відділи: голову, груди, черевце. У них наявний зовнішній хітиновий скелет. VІ. Підведення підсумків уроку. VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання. При використанні матеріалів сайту гіперпосилання на www.pti.kiev.ua обов'язкове. Подібні публікації:
|
||||||||||||
Корисна інформація ↓
|
Реклама ↓
На сайті знайшли ↓
|