↓
Автор Pavlenko | 30 ноября 2009 | Коментарів: 0 | Переглянуто 15118
Рубрика: Уроки колегам біологам / Уроки для 8 класівЗагальна характеристика класу Птахи
Загальна характеристика класу Птахи. Особливості життєдіяльності птахів
Мета. Освітня. Почати формувати знання учнів про птахів; ознайомити із особливостями будови та процесів життєдіяльності цих тварин; розкрити пристосування до польоту у системах органів. Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати біологічні особливості птахів із тваринами, що вже вивчили; уміння спостерігати, логічно мислити та бути уважними. Виховна. Виховувати бережливе ставлення до птахів, що мешкають поруч із людиною та птахів у дикій природі. Тип уроку. Засвоєння нових знань. Форма уроку. Синтетична. Місце уроку в навчальній темі. Вступний (перший у темі). Методи і методичні прийоми: 1. Інформаційно- рецептивний: а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником. б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН; в) практичний: виконання лабораторної роботи. Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом. 2. Репродуктивний. Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань. 3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання. Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення. 4. Візуальний: складання схем та схематичних малюнків. 5. Сугестивний: застосування різних видів мистецтва – вірші. 6. Релаксопедичний: психологічне розвантаження. Міжпредметні зв ́язки: біологія рослин, історія, література. Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, м\м дошка. Основні поняття та терміни: орнітологія, орнітолог, кіль, контурні пера, рульові пера, борідки, стержень, опахало, цівка. ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів. Повторення наук, які вивчають певні типи і класи тварин: - гельмінтологія – наука, що вивчає паразитичні черви; - малакологія – наука, що вивчає молюски; - арахнологія – наука про павуків; - ентомологія – наука про комах; - іхтіологія – наука про риб; - батрахологія – вивчає земноводних; - герпетологія – наука, що вивчає плазунів. ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. Який же розділ зоології ми будемо вивчати? ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу. Загальна характеристика будови птахів: - форма тіла – обтічна; - відділи тіла – голова, тулуб, кінцівки; - покриви – пір’яний; - органи руху, мускулатура; - системи внутрішніх органів. ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі. Виконання лабораторної роботи “Вивчення зовнішньої будови птахів та будови пір’я”. V. Узагальнення та систематизація знань. Типи пір’я. Складання схеми VІ. Підведення підсумків уроку. VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання. При використанні матеріалів сайту гіперпосилання на www.pti.kiev.ua обов'язкове. Подібні публікації:
|
||||||||||||
Корисна інформація ↓
|
Реклама ↓
На сайті знайшли ↓
|