↓
Автор Pavlenko | 13 ноября 2009 | Коментарів: 0 | Переглянуто 8125
Рубрика: СтаттіШкола сприяння здоров’ю
ШКОЛА СПРИЯННЯ ЗДОРОВ´Ю
( даючи знання – не відбирай здоров´я ) ... завжди, від початку віків, як у бурхливі, так і в мирні епохи свого існування, живе зв´язане з усією оточуючою природою мільйонами невидимих, невловимих зв´язків – воно зв´язане з атомами природи всіма атомами свого створіння. О.Л.Чижевський Підходи до вибору способу підтримання здоров”я протягом багатьох років змінювалися. Ідеальних умов для запобігання хворобам дуже багато і вони весь час змінюються залежно від місцевості. Ще арабський лікар та природодослідник Авіценна велике значення приділяв емоційному стану, який набувався протягом спілкування людини з природою. У нашій школі функціонує система “дитина – природа – дитина” (“людина – природа – людина”), завданнями якої є: - зміцнення оздоровчих сил організму; - формування здорового способу життя; - підвищення і покращення емоційного стану та енергетичних ресурсів систем органів дитини; - вплив на формування особистості; - виховання в дитини почуття відповідальності за свою поведінку; - прагнення до створення гармонії між людьми та іншими формами життя; - формування екологічної культури; - усвідомлення необхідності етичного ставлення до природи. Нова концепція здоров”я ХХІ ст. побудована на здатності організму до самовідновлення. На чому ж вона будується? На роботі фізіологічних та функціональних систем, які реагують на зовнішні та внутрішні зміни. Таким чином, робота учнів на свіжому повітрі у різні пори року сприяє стимуляції діяльності всіх без винятку систем органів організму дитини та здатності їх до саморегуляції. По-перше, основною регулюючою системою організму є нервова система, а саме вищі відділи ЦНС і гормональна система. Важливими є також системи, які проводять регулюючі сигнали до всього організму, до них належать кровоносна система та периферійна нервова система, а ще системи, що інформують про зміни – органи чуттів (аналізатори). По-друге, у регуляції функцій організму бере дихальна система. Насичення кровотоку киснем веде до покращення роботи вищих відділів мозку і серця. По-третє, у регуляції процесів травлення, тому що через травну систему передається набір речовин, що є складовою частиною організму, які прямо впливають на кровопостачання, гормональну діяльність та роботу мозку. По-четверте, позитивний вплив на опорно-рухову систему: скелет і м´язи. Під час скорочення м´язів відбувається масування кровоносних судин і виділяються речовини, що стимулюють роботу серця, викликають викид крові з “депо” (печінки) ... Даний перелік можна продовжувати, тому що від спілкування людини з оточуючим навколишнім середовищем можна одержувати лише позитивний характер. Це тому, що живі організми пов´язані з довкіллям (рослинами і тваринами) невидими зв´язками. План заходів і видів робіт учнями школи у різні періоди змін природи повністю відповідають формуванню здорового способу життя дітей молодшого, середнього і старшого шкільного віку. Всі роботи виконуються на ділянці – штучному біогеоценозі, яку назвали “ Екосистема здоров”я” . Шкільне угруповання – біогеоценоз “Екосистема здоровўя” – це історично складена сукупність видів, що існує на території нашої школи №273 з однаковими кліматичними, грунтовими та іншими умовами існування. Характеризується вона певним видовим складом, структурою та взаємодією рослин між собою і зовнішнім середовищем. Біогеоценоз складається з багатьох видів, що належать до різних життєвих форм. Визначається ярусне розташування рослин із взаємовпливом між ними. Він перебуває на стадії – замкнутий фітоценоз, який характеризується надзвичайно складними умовами проникнення до нього інших видів, що зумовлюється встановленням певних взаємовідношень між видами рослин. Флористичний склад даного фітоценозу різноманітний: - хвойні рослини; - листяні дерева; - плодові дерева; - декоративні дерева; - плодові кущі; - декоративні кущі; - декоративні трави; - лікарські трави... Це наше видове багатство. Діти з великим ентузіазмом і відповідальністю працюють на цій ділянці, яка стала для них острівцем здоров”я і джерелом одержання необхідних життєвих сил. Вони легким дотиком до природи привносять позитивні зміни у розвиток рослин ділянки і самі змінюються під впливом їхніх корисних властивостей. Всі роботи в “Екосистемі здоров”я” проводяться згідно змісту екологічної освіти та виховання “Столичної освіти” м. Києва. Цей зміст будується на основі інтегрованої наукової картини природної і соціальної дійсності таким чином, що допомагає кожній дитині усвідомити, наскільки якість життя, її особисте благополуччя і відчуття внутрішнього комфорту та безпеки пов´язані з природним оточенням. Діти розкривають велич, красу і в той же час вразливість природи. Вони вступають у світ складних взаємостосунків живої природи, людини і довкілля. Звертаючись до завдань шкільного предмету БІОЛОГІЯ ми бачимо, що одним з них є :“ Формування емоційно-ціннісного ставлення до природи, до себе, до людей, до загальнолюдських духовних цінностей. “ А найпершими духовними цінностями нашого українського народу є : - народні традиції; - звичаї; - національно-етнічна обрядовість; - шанобливе ставлення до культури та спадщини. З моменту виникнення життя, людство пізнавало оточуючий світ, свою ОЙКУМЕНУ двома шляхами: - всенародним - надбаннями народу; - науковим - силами вчених людей. Основні положення національного виховання та національної школи націлюють на широке відображення і глибоке вивчення святинь свого народу, пам´яток культури і природи. Адже біологія як наука повинна враховувати невіддільність біологічних знань від національного грунту. У навчальному і виховному процесі на уроках біології знаходять відображення традиції, звичаї, народна медицина, ботаніка, зоологія, землезнавство, метеорологія, духовна і матеріальна культура українського народу, При вивченні розділів “Рослини” та “Тварини” можна у певній мірі забезпечити ці основні напрямки і виховного, і навчального процесів. Вчитель біології СШ № 273 Павленко Т.І.
Подібні публікації:
|
||||||||||||
Корисна інформація ↓
|
Реклама ↓
На сайті знайшли ↓
|