Пошук:
Автор Pavlenko | 13 ноября 2009 | Коментарів: 0 | Переглянуто 7428
Рубрика: Статті

Школа сприяння здоров’ю

ШКОЛА СПРИЯННЯ ЗДОРОВ´Ю
( даючи знання – не відбирай здоров´я )

... завжди, від початку віків,
як у бурхливі, так і в мирні епохи
свого існування, живе зв´язане з
усією оточуючою природою
мільйонами невидимих, невловимих
зв´язків – воно зв´язане з атомами
природи всіма атомами свого створіння.
О.Л.Чижевський


Підходи до вибору способу підтримання здоров”я протягом багатьох років змінювалися. Ідеальних умов для запобігання хворобам дуже багато і вони весь час змінюються залежно від місцевості.
Ще арабський лікар та природодослідник Авіценна велике значення приділяв емоційному стану, який набувався протягом спілкування людини з природою.
У нашій школі функціонує система “дитина – природа – дитина”
(“людина – природа – людина”), завданнями якої є:
- зміцнення оздоровчих сил організму;
- формування здорового способу життя;
- підвищення і покращення емоційного стану та енергетичних ресурсів систем органів дитини;
- вплив на формування особистості;
- виховання в дитини почуття відповідальності за свою поведінку;
- прагнення до створення гармонії між людьми та іншими формами життя;
- формування екологічної культури;
- усвідомлення необхідності етичного ставлення до природи.

Нова концепція здоров”я ХХІ ст. побудована на здатності організму до самовідновлення. На чому ж вона будується? На роботі фізіологічних та функціональних систем, які реагують на зовнішні та внутрішні зміни. Таким чином, робота учнів на свіжому повітрі у різні пори року сприяє стимуляції діяльності всіх без винятку систем органів організму дитини та здатності їх до саморегуляції.
По-перше, основною регулюючою системою організму є нервова система, а саме вищі відділи ЦНС і гормональна система. Важливими є також системи, які проводять регулюючі сигнали до всього організму, до них належать кровоносна система та периферійна нервова система, а ще системи, що інформують про зміни – органи чуттів (аналізатори).
По-друге, у регуляції функцій організму бере дихальна система. Насичення кровотоку киснем веде до покращення роботи вищих відділів мозку і серця.
По-третє, у регуляції процесів травлення, тому що через травну систему передається набір речовин, що є складовою частиною організму, які прямо впливають на кровопостачання, гормональну діяльність та роботу мозку.
По-четверте, позитивний вплив на опорно-рухову систему: скелет і м´язи. Під час скорочення м´язів відбувається масування кровоносних судин і виділяються речовини, що стимулюють роботу серця, викликають викид крові з “депо” (печінки) ...
Даний перелік можна продовжувати, тому що від спілкування людини з оточуючим навколишнім середовищем можна одержувати лише позитивний характер. Це тому, що живі організми пов´язані з довкіллям (рослинами і тваринами) невидими зв´язками.
План заходів і видів робіт учнями школи у різні періоди змін природи повністю відповідають формуванню здорового способу життя дітей молодшого, середнього і старшого шкільного віку.
Всі роботи виконуються на ділянці – штучному біогеоценозі, яку назвали “ Екосистема здоров”я” .
Шкільне угруповання – біогеоценоз “Екосистема здоровўя” – це історично складена сукупність видів, що існує на території нашої школи №273 з однаковими кліматичними, грунтовими та іншими умовами існування. Характеризується вона певним видовим складом, структурою та взаємодією рослин між собою і зовнішнім середовищем.
Біогеоценоз складається з багатьох видів, що належать до різних життєвих форм. Визначається ярусне розташування рослин із взаємовпливом між ними. Він перебуває на стадії – замкнутий фітоценоз, який характеризується надзвичайно складними умовами проникнення до нього інших видів, що зумовлюється встановленням певних взаємовідношень між видами рослин. Флористичний склад даного фітоценозу різноманітний: Школа сприяння здоров’ю
- хвойні рослини;
- листяні дерева;
- плодові дерева;
- декоративні дерева;
- плодові кущі;
- декоративні кущі;
- декоративні трави;
- лікарські трави... Це наше видове багатство.
Діти з великим ентузіазмом і відповідальністю працюють на цій ділянці, яка стала для них острівцем здоров”я і джерелом одержання необхідних життєвих сил. Вони легким дотиком до природи привносять позитивні зміни у розвиток рослин ділянки і самі змінюються під впливом їхніх корисних властивостей.
Всі роботи в “Екосистемі здоров”я” проводяться згідно змісту екологічної освіти та виховання “Столичної освіти” м. Києва. Цей зміст будується на основі інтегрованої наукової картини природної і соціальної дійсності таким чином, що допомагає кожній дитині усвідомити, наскільки якість життя, її особисте благополуччя і відчуття внутрішнього комфорту та безпеки пов´язані з природним оточенням.
Діти розкривають велич, красу і в той же час вразливість природи. Вони вступають у світ складних взаємостосунків живої природи, людини і довкілля.

Звертаючись до завдань шкільного предмету БІОЛОГІЯ ми бачимо, що одним з них є :“ Формування емоційно-ціннісного ставлення до природи, до себе, до людей, до загальнолюдських духовних цінностей. “ А найпершими духовними цінностями нашого українського народу є :
- народні традиції;
- звичаї;
- національно-етнічна обрядовість;
- шанобливе ставлення до культури та спадщини.
З моменту виникнення життя, людство пізнавало оточуючий світ, свою ОЙКУМЕНУ двома шляхами:
- всенародним - надбаннями народу;
- науковим - силами вчених людей.

Основні положення національного виховання та національної школи націлюють на широке відображення і глибоке вивчення святинь свого народу, пам´яток культури і природи. Адже біологія як наука повинна враховувати невіддільність біологічних знань від національного грунту. У навчальному і виховному процесі на уроках біології знаходять відображення традиції, звичаї, народна медицина, ботаніка, зоологія, землезнавство, метеорологія, духовна і матеріальна культура українського народу, При вивченні розділів “Рослини” та “Тварини” можна у певній мірі забезпечити ці основні напрямки і виховного, і навчального процесів.

Вчитель біології СШ № 273 Павленко Т.І.
скачать dle 10.3фильмы бесплатно


Подібні публікації:
Презентація «Калина – символ українського народу» Презентація «Калина – символ українського народу»
...
Формування в учнів компетентнісного ставлення до свого здоров’я на уроках біології. Формування в учнів компетентнісного ставлення до свого здоров’я на уроках біології.
Вивчаючи кожну тему розділів біології рослин, тварин, людини та загальної біології знаходжу час, щоб звернути увагу учнів на бережливе ставлення до...
Завдання, які я ставлю перед учнями під час роботи на пришкільній ділянці «Екосистемі здоров’я» Завдання, які я ставлю перед учнями під час роботи на пришкільній ділянці «Екосистемі здоров’я»
...................... 3. Поглиблення теоретичних знань завдяки практичній діяльності. 4. Формування глибоких знань на основі позитивного впливу...
Характеристика шкільного біогеоценозу Характеристика шкільного біогеоценозу
Шкільне угруповання – біогеоценоз “Екосистема здоровўя” – це історично складена сукупність видів, що існує на території нашої школи №273 з однаковими...
Використання елементів українознавства на уроках біології. Використання елементів українознавства на уроках біології.
Основні положення національного виховання та національної школи націлюють на широке відображення і глибоке вивчення святинь свого народу,...
Навігація ↓
Реклама ↓
Статистика ↓
bigmir)net TOP 100

free counters
Реклама ↓
На сайті знайшли ↓