Пошук:
Автор Pavlenko | 14 ноября 2009 | Коментарів: 0 | Переглянуто 4060
Рубрика: Школа

Характеристика шкільного біогеоценозу

Характеристика шкільного біогеоценозу
“ Екосистема здоров’я “
Шкільне угруповання – біогеоценоз “Екосистема здоровўя” – це історично складена сукупність видів, що існує на території нашої школи №273 з однаковими кліматичними, грунтовими та іншими умовами існування. Характеризується вона певним видовим складом, структурою та взаємодією рослин між собою і зовнішнім середовищем.
Біогеоценоз складається з багатьох видів, що належать до різних життєвих форм. Визначається ярусне розташування рослин із взаємовпливом між ними. Він перебуває на стадії – замкнутий фітоценоз, який характеризується надзвичайно складними умовами проникнення до нього інших видів, що зумовлюється встановленням певних взаємовідношень між видами рослин. Флористичний склад даного фітоценозу різноманітний: хвойні рослини, листяні дерева, плодові дерева, декоративні дерева, плодові кущі, декоративні кущі,
декоративні трави, лікарські трави... Це наше видове багатство.
Звичайно, екологія і життєві потреби рослин, що входять до
біогеоценозу відрізняються. Важливою ознакою його є співвідношення між видами, що його складають. Види, які кількісно переважають над іншими, називають домінантними. За кількістю домінантів наш фітоценоз – полідомінантний.
За роллю рослин виділяють едифікатори і асектатори. Едифікатори – це види, що зумовлюють структуру фітоценозу і специфічні умови існування в ньому. Асектатори – види, які завжди присутні, але ніколи не бувають домінантними.
Наш біогеоценоз достатньо сформований і характеризується відносною сталістю, тому види, що входять до нього, знаходяться у постійних сталих відносинах і створюють свою структуру.
Компоненти біогеоценозу:
1. Фітоценоз – угруповання фототрофних організмів.
2. Зооценоз – безхребетні і хребетні грунту і надгрунтового середовища.
3. Мікробіоценоз – сукупність мікроорганізмів.
4. Едафотоп – грунтовий покрив з підгрунтовими пластами і водами.
5. Кліматоп – атмосфера, що містить біогенні гази і характеризується освітленістю, температурою, опадами...

Значення роботи в екосистемі для здоров’я учнів
Рослинний світ нашої школи багатьма невидимими ниточками пов΄язана зі знанням того, що ми люди – це складова частина живої природи планети, ми можемо не лише користуватися її дарами, але ще і примножувати її багатства.
Ще В.Сухомлинський говорив, що світ навколо дитини – це по-перше, світ природи з безмежним багатством явищ і невичерпною красою. В природі вічне джерело дитячого розуму. Тому робота на колекційній ділянці нашої школи учнями різних класів позитивно впливає на фізіологічні та функціональні системи організму. Свіже повітря у різні пори року покращує діяльність дихання, кровообігу, мозкову діяльність.
Всі види робіт виконуються учнями з ентузіазмом і відповідальністю. Це джерело необхідних життєвих сил. Діти своїми вміннями приносять позитивні зміни у розвиток рослин ділянки, звичайно під керівництвом старших. Цим вони не лише змінюють зовнішній вигляд ділянки, але і самі змінюються під впливом корисних властивостей рослин.
Більшість учнів нашої школи вже усвідомили, що якість життя і особисте благополуччя, а також комфорт, пов΄язані з природним оточенням. Звичайно, не всі можуть працювати однаково, але кожен вносить свою невелику часточку у загальну справу. Найактивніші – це учні середнього шкільного віку, вони ще пізнають той “світ природи з безмежним багатством явищ”, а учні старших класів працюють менше, тому що їм необхідно готуватися до успішного закінчення школи.
Учні, які найчастіше приймають участь у роботах на біогеоценозі, вступають у складні взаємостосунки живої природи, людини і довкілля, розкривають красу і вразливість природи рідного краю.



Характеристику надала вчитель біології – Павленко Т.І.скачать dle 10.3фильмы бесплатно


Подібні публікації:
Рослини шкільного біогеоценозу «Екосистема здоров’я» Рослини шкільного біогеоценозу «Екосистема здоров’я»
Листяні дерева Акація біла – 2 Береза бородавчаста – 16 Верба гостролиста – 2 В’яз листуватий – 3 Липа серцелиста – 2 Тополя гібридна – 59...
Завдання, які я ставлю перед учнями під час роботи на пришкільній ділянці «Екосистемі здоров’я» Завдання, які я ставлю перед учнями під час роботи на пришкільній ділянці «Екосистемі здоров’я»
...................... 3. Поглиблення теоретичних знань завдяки практичній діяльності. 4. Формування глибоких знань на основі позитивного впливу...
Розробки уроків до теми Розробки уроків до теми "Організми і середовище існування" для 8 кл.
Організми і середовище існування 1. Вплив чинників середовища на тварин. 2. Етичне ставлення людини до інших видів тварин. Взаємовідносини людини...
Вплив чинників середовища на тварин. Вплив чинників середовища на тварин.
Вплив чинників середовища на тварин. (Поняття про ареал, біоценоз, біогеоценоз, ланцюги живлення, форми співіснування організмів.)...
Школа сприяння здоров’ю Школа сприяння здоров’ю
Підходи до вибору способу підтримання здоров”я протягом багатьох років змінювалися. Ідеальних умов для запобігання хворобам дуже багато і вони весь...
Навігація ↓
Реклама ↓
Статистика ↓
bigmir)net TOP 100

free counters
Реклама ↓
На сайті знайшли ↓