↓
Автор Pavlenko | 14 ноября 2009 | Коментарів: 0 | Переглянуто 5768
Рубрика: ШколаХарактеристика шкільного біогеоценозу
Характеристика шкільного біогеоценозу
“ Екосистема здоров’я “ Шкільне угруповання – біогеоценоз “Екосистема здоровўя” – це історично складена сукупність видів, що існує на території нашої школи №273 з однаковими кліматичними, грунтовими та іншими умовами існування. Характеризується вона певним видовим складом, структурою та взаємодією рослин між собою і зовнішнім середовищем. Біогеоценоз складається з багатьох видів, що належать до різних життєвих форм. Визначається ярусне розташування рослин із взаємовпливом між ними. Він перебуває на стадії – замкнутий фітоценоз, який характеризується надзвичайно складними умовами проникнення до нього інших видів, що зумовлюється встановленням певних взаємовідношень між видами рослин. Флористичний склад даного фітоценозу різноманітний: хвойні рослини, листяні дерева, плодові дерева, декоративні дерева, плодові кущі, декоративні кущі, декоративні трави, лікарські трави... Це наше видове багатство. Звичайно, екологія і життєві потреби рослин, що входять до біогеоценозу відрізняються. Важливою ознакою його є співвідношення між видами, що його складають. Види, які кількісно переважають над іншими, називають домінантними. За кількістю домінантів наш фітоценоз – полідомінантний. За роллю рослин виділяють едифікатори і асектатори. Едифікатори – це види, що зумовлюють структуру фітоценозу і специфічні умови існування в ньому. Асектатори – види, які завжди присутні, але ніколи не бувають домінантними. Наш біогеоценоз достатньо сформований і характеризується відносною сталістю, тому види, що входять до нього, знаходяться у постійних сталих відносинах і створюють свою структуру. Компоненти біогеоценозу: 1. Фітоценоз – угруповання фототрофних організмів. 2. Зооценоз – безхребетні і хребетні грунту і надгрунтового середовища. 3. Мікробіоценоз – сукупність мікроорганізмів. 4. Едафотоп – грунтовий покрив з підгрунтовими пластами і водами. 5. Кліматоп – атмосфера, що містить біогенні гази і характеризується освітленістю, температурою, опадами... Значення роботи в екосистемі для здоров’я учнів Рослинний світ нашої школи багатьма невидимими ниточками пов΄язана зі знанням того, що ми люди – це складова частина живої природи планети, ми можемо не лише користуватися її дарами, але ще і примножувати її багатства. Ще В.Сухомлинський говорив, що світ навколо дитини – це по-перше, світ природи з безмежним багатством явищ і невичерпною красою. В природі вічне джерело дитячого розуму. Тому робота на колекційній ділянці нашої школи учнями різних класів позитивно впливає на фізіологічні та функціональні системи організму. Свіже повітря у різні пори року покращує діяльність дихання, кровообігу, мозкову діяльність. Всі види робіт виконуються учнями з ентузіазмом і відповідальністю. Це джерело необхідних життєвих сил. Діти своїми вміннями приносять позитивні зміни у розвиток рослин ділянки, звичайно під керівництвом старших. Цим вони не лише змінюють зовнішній вигляд ділянки, але і самі змінюються під впливом корисних властивостей рослин. Більшість учнів нашої школи вже усвідомили, що якість життя і особисте благополуччя, а також комфорт, пов΄язані з природним оточенням. Звичайно, не всі можуть працювати однаково, але кожен вносить свою невелику часточку у загальну справу. Найактивніші – це учні середнього шкільного віку, вони ще пізнають той “світ природи з безмежним багатством явищ”, а учні старших класів працюють менше, тому що їм необхідно готуватися до успішного закінчення школи. Учні, які найчастіше приймають участь у роботах на біогеоценозі, вступають у складні взаємостосунки живої природи, людини і довкілля, розкривають красу і вразливість природи рідного краю. Характеристику надала вчитель біології – Павленко Т.І. Подібні публікації:
|
||||||||||||
Корисна інформація ↓
|
Реклама ↓
На сайті знайшли ↓
|