↓
Автор Pavlenko | 13 ноября 2009 | Коментарів: 0 | Переглянуто 9368
Рубрика: Міжпредметні зв'язки / Міжциклові міжпредметні зв'язкиВикористання елементів українознавства на уроках біології.
Використання елементів українознавства на уроках біології.
Звертаючись до завдань шкільного предмету БІОЛОГІЯ ми бачимо, що одним з них є : “ Формування емоційно-ціннісного ставлення до природи, до себе, до людей, до загальнолюдських духовних цінностей. “ А найпершими духовними цінностями нашого українського народу є : - народні традиції; - звичаї; - національно-етнічна обрядовість; - шанобливе ставлення до культури та спадщини. Основні положення національного виховання та національної школи націлюють на широке відображення і глибоке вивчення святинь свого народу, пам´яток культури і природи. У навчальному і виховному процесі на уроках біології знаходять відображення традиції, звичаї, народна медицина, ботаніка, зоологія, землезнавство, метеорологія, духовна і матеріальна культура українського народу, При вивченні розділів “Рослини” та “Тварини” можна у певній мірі забезпечити ці основні напрямки і виховного, і навчального процесів. З моменту виникнення життя, людство пізнавало оточуючий світ, свою ОЙКУМЕНУ двома шляхами: - науковим - силами вчених людей; - всенародним - надбаннями народу. Біологія – багатогалузева наука. Вона представлена комплексом різноманітних розділів. Ці розділи виникали не одночасно, а в певній послідовності. Виникнення того чи іншого розділу залежало від етапу історичного розвитку людини і суспільства. Задовго до того як виникала наукова дисципліна, вже існували народні знання. Наприклад, наука про рослин БОТАНІКА виникла на основі народної ботаніки, а “батьком ботаніки” вважають старогрецького філософа і природознавця – ТЕОФРАСТА. Він вперше зробив спробу систематизувати накопичені людьми знання про рослин. З давніх-давен люди мали безпомилково відрізняти отруйні рослини від їстівних, знаходити і використовувати лікарські трави, використовувати деякі рослини як будівельний матеріал. Перші флористичні відомості передавались із покоління в покоління усним і фольклорним шляхом. Це були розповіді про народний агрокалендар, народний прогностик, лікарські рослини... Крім розповідей ще були легенди, перекази, повір´я, загадки, прислів´я, ігри... “Батьком зоології” вважають геніального філософа і природодослідника древньої Греції – АРІСТОТЕЛЯ. Існування людини з первісних часів цілком залежало від знань оточуючої природи. Тварини були для людей їжею, одягом, друзями і небезпечними ворогами. Це дозволяло їм уникати небезпечних зустрічей з хижаками, отруйними видами павуків, комах, земноводних, плазунів... Набуті знання про тварин передавались наступним поколінням із уст в уста за допомогою розповідей, ритуальних танців, народних прикмет, хліборобського календаря, легенд, переказів, казок, повір´їв, замовлянь, прозивалок, лічилок, звуконаслідувань... На сьогодні народна ботаніка та народна зоологія без сумніву, відіграють важливу роль у вихованні дітей, емоційному підсиленні наукових біологічних понять.А также предлагаем узнать где лучше недорого купить мужскую вышыванку. Вышиванку в Киеве надо покупать только на нашем сайте. Подібні публікації:
|
||||||||||||
Корисна інформація ↓
|
Реклама ↓
На сайті знайшли ↓
|