Пошук:
Автор Pavlenko | 13 ноября 2009 | Коментарів: 0 | Переглянуто 15547
Рубрика: Методична копілка

Активні методи і форми навчання біології

Методи навчання – це способи теоретичного і практичного засвоєння дійсності. Вони досить складні, багатофакторні, переходять один в одного, межі між ними відносні. Кожен метод має дві сторони: впливаючу і сприймаючу. Вчитель навчає – учень навчається, тобто це цілеспрямований процес співробітництва вчителя і учнів, призваний дати їм необхідні знання та вміння.
Активне навчання передбачає використання системи методів і прийомів, що спрямовані не на повідомлення учням готових знань, їх запам´ятовування та відтворення, а на організацію учнів для самостійного одержання знань, засвоєння вмінь і навичок у процесі навчальної діяльності.
Активні методи поділяються на дві підгрупи:
- п р о б л е м н о – п о ш у к о в і;
- р е п р о д у к т и в н і.
Основний закон засвоєння – це: сприймати – осмислити – запам´ятати - примінити – перевірити вивчене, тобто сприйняття супроводжується осмисленням, осмислення – запам´ятовуванням, а сприйняття, осмислення і запам´ятовування розширюються, поглиблюються і закріплюються в процесі їх самостійного використання і перевірки.
Активними методами називають ті, які максимально підвищують рівень пізнавальної активності учнів, спонукають до старанного навчання. При активних методах всі на уроці працюють інтенсивно, з цікавістю і бажанням: уважно слухають – думаючи, спостерігають – думаючи, читають – думаючи, виконують практичні завдання – думаючи. Активні методи допомагають старанності всіх учнів класу: не лише сильним, кмітливим та допитливим, але і слабким, безвільним та лінивим.
Активність – це психічна якість, риса характеру людини, яка виражається в посиленій діяльності. Пізнавальна активність учнів виражається у прагненні учитися, перемагати труднощі на шляху набуття знань. Активність – якість не вроджена і не постійна. Вона динамічно розвивається, може прогресувати і регресувати під впливом школи, товаришів, сім´ї, праці та інших соціальних факторів. Звичайно, ступінь пізнавальної активності учнів залежить і від них самих, від їх вихованості, свідомості, вольових зусиль.
Об´єм програми з біології потребують висувати на передній план саме активні методи навчання. Вони необхідні для розвитку елементів творчої та пізнівально-активної діяльності учнів.
Методи активного навчання мають ряд специфічних особливостей:
- активізація мислення – «примусова», суть якої полягає в тому, що учень, змушений бути активним незалежно від того, бажає він цього, чи ні;
- самостійний творчий пошук учнями рішення;
- постійна взаємодія учителя і учнів з допомогою прямих і зворотних зв’язків.
Залежно від способу формування системи знань, умінь і навичок, активні методи пізнання поділяють на імітаційні і неімітаційні. Імітаційні передбачають надання учням професійних умінь та навичок і поділяються на ігрові та неігрові. До неімітаційних належать: проблемна лекція, евристична бесіда, дослідницький метод, самостійна робота, навчальна дискусія… Активні методи навчання вимагають великих затрат часу, тому їхнє використання повинно відбуватися паралельно із традиційними методами.скачать dle 10.3фильмы бесплатно


Подібні публікації:
Інтерактивні вправи на уроках біології - особливий елемент логічно-креативного навчання Інтерактивні вправи на уроках біології - особливий елемент логічно-креативного навчання
 Розвиток і вдосконалення біології та всіх її численних галузей на сучасному етапі, підвищення ступеня складності біологічних знань ...
Які технології навчання я використовую при вивченні біології в школі. Які технології навчання я використовую при вивченні біології в школі.
Я вважаю, що на сучасному етапі викладання біології в школі, бути висококваліфікованим спеціалістом неможливо без знання широкого арсеналу освітніх...
Використання індивідуальних карток в ході самостійної роботи з біології. Використання індивідуальних карток в ході самостійної роботи з біології.
Індивідуальні картки, які я використовую під час самостійних робіт, вносять різноманітність в мою методику роботи та значно економлять час на уроці....
Яким чином я контролюю та оцінюю знання учнів. Яким чином я контролюю та оцінюю знання учнів.
Моя система контролю виконує декілька функцій: - навчальну, яка полягає у тому, щоб під час контролю за успішністю розширювалися, поглиблювалися і...
Робота з малюнками на уроках біології Робота з малюнками на уроках біології
Робота з малюнками належить до інформаційно-рецептивного методу вивчення біології. Мета його – це вплив на рецептори і формування системи знань від...
Навігація ↓
Реклама ↓
Статистика ↓
bigmir)net TOP 100

free counters
Реклама ↓
На сайті знайшли ↓