↓
Автор Pavlenko | 13 ноября 2009 | Коментарів: 0 | Переглянуто 18275
Рубрика: Методична копілкаАктивні методи і форми навчання біології
Методи навчання – це способи теоретичного і практичного засвоєння дійсності. Вони досить складні, багатофакторні, переходять один в одного, межі між ними відносні. Кожен метод має дві сторони: впливаючу і сприймаючу. Вчитель навчає – учень навчається, тобто це цілеспрямований процес співробітництва вчителя і учнів, призваний дати їм необхідні знання та вміння.
Активне навчання передбачає використання системи методів і прийомів, що спрямовані не на повідомлення учням готових знань, їх запам´ятовування та відтворення, а на організацію учнів для самостійного одержання знань, засвоєння вмінь і навичок у процесі навчальної діяльності. Активні методи поділяються на дві підгрупи: - п р о б л е м н о – п о ш у к о в і; - р е п р о д у к т и в н і. Основний закон засвоєння – це: сприймати – осмислити – запам´ятати - примінити – перевірити вивчене, тобто сприйняття супроводжується осмисленням, осмислення – запам´ятовуванням, а сприйняття, осмислення і запам´ятовування розширюються, поглиблюються і закріплюються в процесі їх самостійного використання і перевірки. Активними методами називають ті, які максимально підвищують рівень пізнавальної активності учнів, спонукають до старанного навчання. При активних методах всі на уроці працюють інтенсивно, з цікавістю і бажанням: уважно слухають – думаючи, спостерігають – думаючи, читають – думаючи, виконують практичні завдання – думаючи. Активні методи допомагають старанності всіх учнів класу: не лише сильним, кмітливим та допитливим, але і слабким, безвільним та лінивим. Активність – це психічна якість, риса характеру людини, яка виражається в посиленій діяльності. Пізнавальна активність учнів виражається у прагненні учитися, перемагати труднощі на шляху набуття знань. Активність – якість не вроджена і не постійна. Вона динамічно розвивається, може прогресувати і регресувати під впливом школи, товаришів, сім´ї, праці та інших соціальних факторів. Звичайно, ступінь пізнавальної активності учнів залежить і від них самих, від їх вихованості, свідомості, вольових зусиль. Об´єм програми з біології потребують висувати на передній план саме активні методи навчання. Вони необхідні для розвитку елементів творчої та пізнівально-активної діяльності учнів. Методи активного навчання мають ряд специфічних особливостей: - активізація мислення – «примусова», суть якої полягає в тому, що учень, змушений бути активним незалежно від того, бажає він цього, чи ні; - самостійний творчий пошук учнями рішення; - постійна взаємодія учителя і учнів з допомогою прямих і зворотних зв’язків. Залежно від способу формування системи знань, умінь і навичок, активні методи пізнання поділяють на імітаційні і неімітаційні. Імітаційні передбачають надання учням професійних умінь та навичок і поділяються на ігрові та неігрові. До неімітаційних належать: проблемна лекція, евристична бесіда, дослідницький метод, самостійна робота, навчальна дискусія… Активні методи навчання вимагають великих затрат часу, тому їхнє використання повинно відбуватися паралельно із традиційними методами. Подібні публікації:
|
||||||||||||
Корисна інформація ↓
|
Реклама ↓
На сайті знайшли ↓
|