↓
Автор Pavlenko | 7 января 2010 | Коментарів: 0 | Переглянуто 7383
Рубрика: Методична копілкаЯким чином я контролюю та оцінюю знання учнів.
Контроль знань з біології мною проводиться системно, при цьому враховуються зовнішній зворотній зв’язок – вчитель-учень та внутрішній зворотній зв’язок – самоконтроль. Саме самоконтроль сприяє формуванню в учнів активності та відповідальності.
Завдання контролю за успішністю полягають у тому, щоб: - визначити рівень підготовки учнів до засвоєння і сприйняття нових знань; - отримати інформацію про самостійну навчальну діяльність учнів; - виявити труднощі, що виникають під час навчання; - з’ясувати наскільки ґрунтовно засвоєні знання та сформовані уміння та навички. Моя система контролю виконує декілька функцій: - навчальну, яка полягає у тому, щоб під час контролю за успішністю розширювалися, поглиблювалися і удосконалювалися знання, уміння та навички учнів, а також формувався стійкий інтерес до вивчення біології; - виховну, яка передбачає, що контроль знань має зворотний зв’язок, який показує і учням і вчителю ефективність їхньої роботи; - контролюючу, яка дає змогу стежити за процесом і результатами навчальної діяльності; - організуючу, яка полягає у організації навчального процесу в цілому та сприяє формуванню режиму самостійної роботи учнів; - розвивальну, яка виявляється у тому, що під час контролю вдосконалюються психічні процеси та особисті можливості: увага, пам’ять, уява, мислення… Контрольні запитання поділяються на: а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді; б) проблемні – вміння порівняти природні об’єкти; в) питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки; г) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації; д) питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення вивчених організмів або явищ; е) завдання вікторинного та ігрового характеру. Під час контролю знань та умінь учнів дотримуюсь таких вимог: - індивідуальний характер контролю; - своєчасність та систематичність контролю; - об’єктивність та справедливість оцінювання; - врахування вікових особливостей учнів; - обґрунтоване та аргументоване оцінювання робіт учнів; - урізноманітнення форм та видів контролю. Використовую такі види та методи контролю. Попередній – для того, щоб визначити обсяг раніше отриманих знань; це може бути співбесіда з учнями, письмова діагностика або алгоритми. Поточний – для того, щоб одержати інформацію у процесі вивчення теми; це може бути індивідуальне та фронтальне опитування, взаємоконтроль та самоконтроль, самостійна робота, повідомлення, реферати, міні-презентації, робота з муляжами, колекціями, гербаріями, виконання малюнків, схем, робота з картками. Тематичний – для того, щоб визначити якість знань, умінь та навичок з вивченої теми; в основному він виконується у письмовій формі. Періодичний – для того, щоб з’ясувати знання учнів, який проводиться з боку адміністрації чи інспекції; як правило він також відбувається у письмовій формі – моніторинговій. Підсумковий – для того, щоб визначити рівень засвоєння системи знань, умінь та навичок з біології та як оцінка ефективності навчального процесу в цілому; це і контрольні роботи, і моніторинги, і екзамени. Подібні публікації:
|
||||||||||||
Корисна інформація ↓
|
Реклама ↓
На сайті знайшли ↓
|