Пошук:
Автор Pavlenko | 3 ноября 2010 | Коментарів: 0 | Переглянуто 9948
Рубрика: Методична копілка

З чого складається професіоналізм учителя?

Мій педагогічний досвід складає понад 20 років, тому я впевнено можу стверджувати, що професіоналізм вчителя у школі складають:
- базові знання;
- володіння сучасними методиками;
- організаційні здібності;
- творча особистість вчителя;
- прагнення до самовдосконалення;
- бачити особистість учня;
- виховання поваги до предмету.
Ще В.Сухомлинський говорив: «Учитель готується до найкращого уроку все своє життя», а саме урок на сьогодні залишається основною формою навчального процесу. Готуючись до уроків, по-перше, необхідно ставити мету і мета повинна бути триєдина: освітня – розвиваюча – виховна.

Триєдина мета уроку.

1. Освітня:

- забезпечити в ході навчання засвоєння нового матеріалу, його повторення, закріплення, вивчення основних понять, термінів, теорій, законів, наукових фактів…;
- формувати, закріплювати певні загальнонавчальні уміння і навички, уміння розповідати, пояснювати, одержувати із тексту та ілюстрацій нових знань, конкретизувати набуті знання;
- навчити планувати відповідь, навички роботи з дидактичними матеріалами, підручниками, навчальними посібниками, мультимедійною дошкою, зошитами із друкованою основою, вміння читати і писати в швидкому темпі, навички самостійної діяльності учнів на уроці, навички самоконтролю…;
- ставити взаємопов’язані проблемні запитання;
- активізувати увагу та мислення, вчити учнів мотивувати свої дії, давати їм повні і вірні обґрунтування.

2. Розвиваюча:

- розвивати пізнавальний інтерес, використовуючи новини науки і техніки, ігрові ситуації та учбові дискусії;
- розвивати уміння виділяти головне, суттєве у матеріалі, що вивчається;
- розвивати уміння порівнювати, аналізувати, співставляти, узагальнювати та робити відповідні логічні висновки;
- розвивати самостійність, вміння перемагати труднощі в навчанні, використовуючи проблемні ситуації, творчі завдання, диспути, самостійне складання завдань, тестів, …;
- розвивати уміння стисло та грамотно висловлювати власні думки та обґрунтовувати їхню правильність;
- розвивати спостережливість, увагу, пам’ять, уяву, мислення;
- розвивати емоції, створюючи емоційні ситуації, здивування, радість, використовуючи яскраві приклади, ілюстрації, демонстрації;
- розвивати уміння правильно розподіляти час та цінувати кожну хвилину.

3. Виховна:

- виховувати почуття гордості за досягнення вітчизняної науки і техніки;
- сприяти фізичному вихованню та попередженню втоми на уроках, використовуючи релаксопедичні методи;
- виховувати працелюбність, уважність, зібраність, спостережливість…;
- виховання культури поведінки, культури мови, свідомої дисципліни, культури записів та виконання творчих робіт…;
- виховувати чесність, правдивість, почуття колективізму, дисциплінованість…;
- сприяти естетичному вихованню – естетика творів літератури, довкілля, побуту, мистецтва, праці…, використовуючи сугестивні методи;
- сприяти трудовому вихованню і профорієнтації учнів.

Визначаючи дидактичну мету я завжди пам’ятаю, що дидактик – “той, хто навчає”, методик – “радить, як навчати”, адже “Metidis” – порада. У Зевса була порадниця Метіда, яка давала йому поради все його життя.скачать dle 10.3фильмы бесплатно


Подібні публікації:
Які технології навчання я використовую при вивченні біології в школі. Які технології навчання я використовую при вивченні біології в школі.
Я вважаю, що на сучасному етапі викладання біології в школі, бути висококваліфікованим спеціалістом неможливо без знання широкого арсеналу освітніх...
Всі розробки уроків до теми Всі розробки уроків до теми "Будова і життєдіяльність тварин" для 8 кл.
Всі розробки уроків до теми "Будова і життєдіяльність тварин". 1. Основні процеси життєдіяльності тварин. 2. Клітинна будова тварин та особливості...
Фізіологічні основи мовлення. Фізіологічні основи мовлення.
Фізіологічні основи мовлення. Мета. Освітня. Продовжити формувати знання учнів про вищу нервову діяльність людини; ознайомити з особливостями...
Яким чином я контролюю та оцінюю знання учнів. Яким чином я контролюю та оцінюю знання учнів.
Моя система контролю виконує декілька функцій: - навчальну, яка полягає у тому, щоб під час контролю за успішністю розширювалися, поглиблювалися і...
Риси пристосованості птахів до польоту Риси пристосованості птахів до польоту
Риси пристосованості птахів до польоту...
Навігація ↓
Реклама ↓
Статистика ↓
bigmir)net TOP 100

free counters
Реклама ↓
На сайті знайшли ↓