Пошук:
Автор Pavlenko | 24 января 2010 | Коментарів: 0 | Переглянуто 23483
Рубрика: Методична копілка

Використання вікторин на уроках біології.

На своїх уроках я часто використовую біологічні вікторини. Вони привносять елементи гри, які подобаються учням, і ще вони є прийомом релаксопедичного методу як психологічне розвантаження. Проводжу я їх декілька хвилин, і не лише під час актуалізації знань, а і осмислення, систематизації та узагальнення знань. Вікторини активізують розумову діяльність учнів та підвищують їхню пізнавальну активність. Запитання вікторин розраховані не тільки на відповідь, а й на більш повне повідомлення цікавих відомостей про організми та їхні процеси життєдіяльності. Запитання повинні бути об’ємними або короткими, але обов’язково інформаційними. Відповіді можуть бути однослівними або багатослівними. Інколи вікторина може бути загадкою, на яку необхідно дати чітку відповідь або жартівливим запитанням, відповідь на яке може бути не лише біологічною.
Вікторинні запитання доцільно проводити в усній формі. Я використовую їх ще під час проведення тижня біології або інтелектуальних змагань між класами. Після проведення вікторин учні намагаються дома відшукати цікаві запитання, щоб потім на уроках позмагатися із однокласниками.
Приклади вікторинних запитань.
1. Хто тричі народжується, щоб стати дорослим? (комахи: яйце-личинка-лялечка).
2. Комаха засне, якщо занурити у ефір голову чи черевце? (черевце, бо на ньому дихальні трубочки).
3. Які птахи не мають голосу? (лелеки).
4. Назви яких риб пов’язані з астрономією? (телескоп, місяць-риба, зірколічильник).
5. Чи можуть риби будувати гніздо? (колюшка).Використання вікторин на уроках біології.
6. Які птахи мають назви рослин? (чечевиця, подорожник).
7. Чи існує пташине молоко? (у волі дорослого птаха із їжі утворюється м’яка поживна речовина для відгодовування пташенят, яку вони відригують малюкам прямо у глотку).
8. Скільки шийних хребців у жирафи? (7).
9. Скільки треба букв “а”, щоб отримати назву птаха? (сорок –а).
10. Які рослини квакають? (ква-соля, мор-ква).
11. Між двома однаковими буквами вставити назву маленького коня і буде назва держави. (Я-поні-я).
12. Як дрова перетворити на великого степового птаха? (дрова – дрофа).
13. Який птах має назву, що збігається із прізвищем письменника? (Гоголь).
14. До назви якої тварини входить частина скелету? (череп-аха)
15. Напій перше означає, друге з неба прилітає, ціле ж слово, поміркуй як слід, вийде соковитий гарний плід. (вино-град).скачать dle 10.3фильмы бесплатно


Подібні публікації:
Малюнок у біології як засіб наукового пізнання природи Малюнок у біології як засіб наукового пізнання природи
  Малюнки шкільних підручників з біології та інших посібників для вивчення живої природи мають одне із першочергових значень у вивченні...
Інтегровані вікторинні завдання. Інтегровані вікторинні завдання.
Інтегровані вікторинні завдання використовуються з метою: - розширення освітнього потенціалу учнів; - розвитку особистості учнів; - вміння...
Використання завдань з однослівною відповіддю “так” чи “ні” або “+” чи “-“. Використання завдань з однослівною відповіддю “так” чи “ні” або “+” чи “-“.
У ході актуалізації знань часто використовую завдання на “+” та “-“ або на однослівну відповідь “так” чи “ні”. Це дає змогу за короткий час визначити...
Яким чином я контролюю та оцінюю знання учнів. Яким чином я контролюю та оцінюю знання учнів.
Моя система контролю виконує декілька функцій: - навчальну, яка полягає у тому, щоб під час контролю за успішністю розширювалися, поглиблювалися і...
Робота з малюнками на уроках біології Робота з малюнками на уроках біології
Робота з малюнками належить до інформаційно-рецептивного методу вивчення біології. Мета його – це вплив на рецептори і формування системи знань від...
Навігація ↓
Реклама ↓
Статистика ↓
bigmir)net TOP 100

free counters
Реклама ↓
На сайті знайшли ↓