Пошук:
Автор Pavlenko | 29 июля 2013 | Коментарів: 0 | Переглянуто 9936
Рубрика: Методична копілка

Використання нестандартних уроків - метод успішного досягнення результатів при вивченні біології

Для успішного досягнення результатів при вивченні біології часто застосовую нестандартні уроки. Вони дозволяють учням розкритися набагато більше, ніж на звичайних стандартних.


Уроки, засновані на формах практичної діяльності

1. Урок-дослідження, наприклад, «Дослідження різних видів пам’яті», 9 клас, під час якого учні досліджують свою логічно-смислову та чуттєво-образну пам’ять.
2. Урок-винахід, наприклад, «Клітинна будова рослин», 7 клас, на якому учні повертають колесо історії у ХVІІ ст.. і опрацьовують відкриття збільшувального приладу – мікроскопа та значення даного винаходу для подальшого вивчення мікросвіту.
3. Урок–виставка, наприклад, «Двостулкові молюски, їх різноманітність», 8 клас, на якому учні створюють виставкову залу, де представлені різноманітні представники двостулкових молюсків.
4. Урок-слідство, наприклад, «Тип Плоскі черви. Особливості процесів життєдіяльності», 8 клас, де учні проводять слідство, як людина може заразитися паразитичними формами плоских червів і до яких наслідків це призведе.

Уроки, що нагадують публічні форми спілкування

1. Урок-прес-конференція, наприклад, «Нейрогуморальна регуляція дихання. Профілактика захворювань органів дихання», 9 клас, який побудований у вигляді обговорення попередження захворювань органів дихання із присутністю фізіологів, лікарів, екологів.
2. Урок-аукціон, наприклад, «Різноманітність хвойних рослин», 7 клас, де учні розглядають різноманітність хвойних планети та аукціон картин відомих художників, на яких зображені хвойні рослини.
3. Урок-панорама; наприклад, «Загальна характеристика вищих спорових рослин» 7 клас де були представлені види мохоподібних, хвощеподібних, плауноподібних т папоротеподібних рослин у вигляді масштабної панорами на місцевості.
5. Урок-інтерв'ю, наприклад, «Екологічні групи рослин», 7 клас, на якому учні брали інтерв’ю у рослин різних екологічних груп про умови у яких ті росли та заходи по збереженню видового розмаїття (звичайно, рослинами були учні за бажанням).
6. Урок-репортаж, наприклад, «Сезонні явища у житті птахів. Перельоти птахів», 8 клас, де учні від імені різних перелітних птахів ведуть репортажі про зміни життя в різні сезони.

7. Урок-«жива газета», наприклад, «Листок – бічна частина пагона. Будова і різноманітність листків», 7 клас, під час якого учні розглядають різноманітні форми листкових пластинок, неначе читають все в  газеті, так як знаючи будову листків, можна «прочитати» як живе чи жила рослина.
8. Урок-природничий журнал, наприклад, «Різноманітність комах», 8 клас для проведення якого готується багато карток із зображенням комах різних рядів, за допомогою яких вивчається їхня різноманітність, а при систематизації знань учні складають із карток «міні-журнали», поєднуючи комах згідно рядів, до яких вони належать.

Уроки, що спираються на фантазію

1. Урок-казка; наприклад, «Будова крові. Формені елементи крові», 9 клас, під час якого учні здійснюють віртуальний рух клітин крові по судинах у вигляді еритроцитів, лейкоцитів та тромбоцитів, які казково розповідають про свої функції.
2. Урок-сюрприз; наприклад, «Значення водоростей у природі та житті людини», 7 клас в результаті якого, розглянувши роль водоростей, учні отримують сюрпризи у вигляді солодощів: шоколадних цукерок, мармеладу та  морозива, у виготовленні яких використовувалась сировина із водоростей.
3. Урок-подорож; наприклад, «Одномембранні органели клітини», 10 клас коли учні «подорожують» по клітині, перескакуючи із органели на органелу, вивчаючи будову та функції кожної з них.

Уроки у формі змагань та ігор

1. Урок-конкурс; наприклад, «Характеристика тканин», 9 клас, під час якого учні, працюючи в групах, вивчаючи будову і функції тканин людини, характеризують їх так, неначе це конкурс, в результаті якого перемагає група, яка дасть вичерпну відповідь.
2. Урок-естафета; наприклад, «Клас Кісткові риби. Загальна характеристика класу, особливості процесів життєдіяльності», 8 клас, під час якого учні вивчаючи кісткові риби, передають із рук в руки муляж риби, неначе естафетну паличку, розповідаючи цікаву інформацію про них.
3. Урок-дуель; наприклад, «Будова клітин прокаріотів і еукаріотів», 10 клас коли учні, поділившись на дві групи, характеризують подібності та відмінності клітин прокаріотів та еукаріотів, як на дуелі, «вбиваючи» один одного все новими і новими знаннями.
4. Урок-кросворд; наприклад, «Сільськогосподарські, лікарські, декоративні рослини» 7 клас, у ході якого учні розгадують декілька кросвордів різних типів.
5. Урок-вікторина. наприклад, «Клас Дводольні», 7 клас на якому учні задають жартівливі або просто цікаві запитання про квіткові рослини, які ростуть на планеті.

Інтегровані уроки

Уроки, на яких використовуються знання з інших шкільних дисциплін та різноманітних галузей народного господарства. Наприклад, «Види м’язів. Механізм м’язового скорочення. Сила м’язів» 9 клас, для вивчення чого необхідні знання із фізики, хімії, історії.

Уроки з елементами історизму

1. Урок про вчених, наприклад, «Історія вивчення клітини», 10 клас, на якому у хронологічному порядку розглядається вклад вчених світу у вивченні клітини.
2. Урок-історичний огляд, наприклад, «Короткий нарис з історії розвитку біологічної науки», 10 клас.
3. Урок – портрет. наприклад, «Г.Мендель. закони успадкування», 11 клас, на якому дається біологічний портрет Грегора Менделя. .

Трансформовані традиційні уроки

1. Урок-лекція-парадокс; наприклад, «Адаптації як результат еволюційного процесу», 11 клас де учні, слухаючи лекцію про різноманітні пристосування у рослинному і тваринному світі, які на погляд учнів не повністю мали логічне пояснення.
2. Урок-парне опитування, наприклад, «Будова і функції скелетних м’язів», 9 клас під час якого учні попарно (один запитує – інший відповідає, потім навпаки) характеризують групи м’язів людини, які прикріплені до кісток і завдяки яким здійснюються різноманітні рухи людини в просторі
3. Урок-експрес-опитування, наприклад, «Характеристика класів і окремих родин», 7 клас, на якому кожен ряд учнів у класі відповідає на численні запитання короткими відповідями.

 Рівень активності учнів на уроках залежить від використання на уроках методів, методичних прийомів і засобів навчання. Вибір методів, прийомів і засобів навчання, що підвищують ефективність навчальної діяльності школярів є однією з найважливіших вимог до уроку біології. Все це дає можливість у міру оволодіння біологічними поняттями створити необхідну базу для їх подальшого використання, озброєння школярів навчальними вміннями, включити їх в пізнавальну діяльність.

скачать dle 10.3фильмы бесплатно


Подібні публікації:
Презентація «Тип Членистоногі. Клас Комахоподібні. Ряд Воші» Презентація «Тип Членистоногі. Клас Комахоподібні. Ряд Воші»
...
Презентація «Клас Комахи: бджоли» Презентація «Клас Комахи: бджоли»
...
Інтерактивні вправи на уроках біології - особливий елемент логічно-креативного навчання Інтерактивні вправи на уроках біології - особливий елемент логічно-креативного навчання
 Розвиток і вдосконалення біології та всіх її численних галузей на сучасному етапі, підвищення ступеня складності біологічних знань ...
Презентація «Основні ароморфози в еволюції» 11 клас Презентація «Основні ароморфози в еволюції» 11 клас
...
Презентація «Клас Павукоподібні» Презентація «Клас Павукоподібні»
Презентація «Клас Павукоподібні»...
Навігація ↓
Реклама ↓
Статистика ↓
bigmir)net TOP 100

free counters
Реклама ↓
На сайті знайшли ↓