Пошук:
Автор Pavlenko | 7 января 2010 | Коментарів: 0 | Переглянуто 7260
Рубрика: Методична копілка

Яким чином я контролюю та оцінюю знання учнів.

Контроль знань з біології мною проводиться системно, при цьому враховуються зовнішній зворотній зв’язок вчитель-учень та внутрішній зворотній зв’язок самоконтроль. Саме самоконтроль сприяє формуванню в учнів активності та відповідальності.
Завдання контролю за успішністю полягають у тому, щоб:
- визначити рівень підготовки учнів до засвоєння і сприйняття нових знань;
- отримати інформацію про самостійну навчальну діяльність учнів;
- виявити труднощі, що виникають під час навчання;
- з’ясувати наскільки ґрунтовно засвоєні знання та сформовані уміння та навички.

Моя система контролю виконує декілька функцій:
- навчальну, яка полягає у тому, щоб під час контролю за успішністю розширювалися, поглиблювалися і удосконалювалися знання, уміння та навички учнів, а також формувався стійкий інтерес до вивчення біології;
- виховну, яка передбачає, що контроль знань має зворотний зв’язок, який показує і учням і вчителю ефективність їхньої роботи;
- контролюючу, яка дає змогу стежити за процесом і результатами навчальної діяльності;
- організуючу, яка полягає у організації навчального процесу в цілому та сприяє формуванню режиму самостійної роботи учнів;
- розвивальну, яка виявляється у тому, що під час контролю
вдосконалюються психічні процеси та особисті можливості: увага, пам’ять, уява, мислення…

Контрольні запитання поділяються на:
а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді;
б) проблемні – вміння порівняти природні об’єкти;
в) питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки;
г) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації;
д) питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення вивчених організмів або явищ;
е) завдання вікторинного та ігрового характеру.

Під час контролю знань та умінь учнів дотримуюсь таких вимог:
- індивідуальний характер контролю;
- своєчасність та систематичність контролю;
- об’єктивність та справедливість оцінювання;
- врахування вікових особливостей учнів;
- обґрунтоване та аргументоване оцінювання робіт учнів;
- урізноманітнення форм та видів контролю.

Використовую такі види та методи контролю.
Попередній – для того, щоб визначити обсяг раніше отриманих знань; це може бути співбесіда з учнями, письмова діагностика або алгоритми.
Поточний – для того, щоб одержати інформацію у процесі вивчення теми; це може бути індивідуальне та фронтальне опитування, взаємоконтроль та самоконтроль, самостійна робота, повідомлення, реферати, міні-презентації, робота з муляжами, колекціями, гербаріями, виконання малюнків, схем, робота з картками.
Тематичний – для того, щоб визначити якість знань, умінь та навичок з вивченої теми; в основному він виконується у письмовій формі.
Періодичний – для того, щоб з’ясувати знання учнів, який проводиться з боку адміністрації чи інспекції; як правило він також відбувається у письмовій формі – моніторинговій.
Підсумковий – для того, щоб визначити рівень засвоєння системи знань, умінь та навичок з біології та як оцінка ефективності навчального процесу в цілому; це і контрольні роботи, і моніторинги, і екзамени.скачать dle 10.3фильмы бесплатно


Подібні публікації:
Сучасні інформаційно-комп’ютерні технології в біологічній освіті (із власного досвіду) Сучасні інформаційно-комп’ютерні технології в біологічній освіті (із власного досвіду)
Інформаційні комп’ютерні  технології  на  моїх уроках біології є як:   - спосіб розширення індивідуальної...
Завдання, які я ставлю перед учнями під час роботи на пришкільній ділянці «Екосистемі здоров’я» Завдання, які я ставлю перед учнями під час роботи на пришкільній ділянці «Екосистемі здоров’я»
...................... 3. Поглиблення теоретичних знань завдяки практичній діяльності. 4. Формування глибоких знань на основі позитивного впливу...
Які технології навчання я використовую при вивченні біології в школі. Які технології навчання я використовую при вивченні біології в школі.
Я вважаю, що на сучасному етапі викладання біології в школі, бути висококваліфікованим спеціалістом неможливо без знання широкого арсеналу освітніх...
Використання індивідуальних карток в ході самостійної роботи з біології. Використання індивідуальних карток в ході самостійної роботи з біології.
Індивідуальні картки, які я використовую під час самостійних робіт, вносять різноманітність в мою методику роботи та значно економлять час на уроці....
Активні методи і форми навчання біології Активні методи і форми навчання біології
Методи навчання – це способи теоретичного і практичного засвоєння дійсності. Вони досить складні, багатофакторні, переходять один в одного, межі між...
Навігація ↓
Реклама ↓
Статистика ↓
bigmir)net TOP 100

free counters
Реклама ↓
На сайті знайшли ↓